Výbor SA-058 SBD Krušnohor, Česká ul. č.p.375-382, 434 01 Most

Bez komentáře...

Vše co si zde přečtete se opravdu stalo, nic není vymyšleno ani přibarveno. Mnohé zde nemohu ani publikovat, protože i bez uvedení jmen aktérů by došlo k jejich poznání a nehodlám riskovat žalobu. Nejsmutnější na tom je, když se taková "blbost" dostane až na Krušnohor. Potom jsem i já pozván k podání vysvětlení i když je zřejmé, že se jedná opravdu o vyloženou "hovadinu". Projednat se musí každý podnět a tím dochází ke zbytečnému marnění mého času i času pracovníků družstva.

Č.50 - Prodlení při reklamaci

Paní P: Jak dlouho budu ještě čekat na odstranění závady v mém bytě? Nikdo z té firmy tu zatím nebyl, budu si na vás na Krušnohoru stěžovat!
Předseda SA: Kontaktoval jsem firmu a dozvěděl jsem se, že vám několikrát denně volali, ale nikdo to nezvedal.
Paní P: No jo, někdo mi volal a bylo to z čísla, které neznám, tak jsem to nevzala.

Č.49 - Vytopení bytu sousedkou

Paní H: Dobrý den, zaslala jsem Vám e-mail, že mě sousedka vytápí. Proč to zůstalo bez odezvy?
Předseda SA: Nesedím nonstop u počítače, pokud tato věc byla havarijní a nesnesla odkladu, měla jste použít telefon, určitě bychom to spolu nějak vyřešili.
Paní H: Přece si na to nebudu plácat kredit.

Č.48 - Hluk od sousedů

Pan D: Dobrý den, jdu si stěžovat na své sousedy. Nedovedete si představit ten rachot, když souloží a dělají to několikrát denně, chodí vůbec do práce? Chci aby jste věc prošetřil a zarazil jim v tom dál pokračovat.

Č.47 - Peníze z fondu na opravy

Pan Z: Bydlím v tomhle baráku od začátku, za tu dobu jsem tady bydlel, jsem nastrkal do fondu údržby řádově desetitisíce korun. Nyní jsem se rozhodl prodat byt a chci se odstěhovat, můžete mi na Krušnohoru zajistit vrácení těchto peněz?

Č.46 - Teplá voda

Pan N: Teče rezavá teplá voda, nevíte co se děje?
Předseda SA: Něco se opravovalo ve výměníkové stanici, na dveřích viselo upozornění od alfatermu.
Pan N: A tu vodu co teď musím odpouštět mi zaplatí kdo?!

Č.45 - Výroční schůze

Pan C: Koukal jsem na dveře a viděl jsem, že bude schůze. Kolikátýho to bude a co se tam bude projednávat?

Č.44 - Přeplatky podruhé

Paní O: Jakým právem jste si posunul termín výplaty přeplatků? Potřebujete si namastit kapsy na úrocích?
Předseda SA: Vyúčtování pouze rozdávám a s penězmi se do kontaktu nedostanu.
Paní O: To nevadí, jste stejná verbež jako Krušnohor.

Č.43 - Přeplatky

Paní Z: Dobrý den, přišla jsem si pro ty peníze za otop, už nehodlám dál čekat, potřebuju zaplatit dovolenou.

Č.42 - Opravné rozúčtování

Paní N: Kdy dostanem peníze za vodu?
Předseda SA: Bude probíhat nové rozúčtování a tak dojde ke zdržení.
Paní N: Co tam ku_va tak dlouho dělaj na tom Krušnohoru, dyť na to maj celej rok a nedokážou spočítat pár položek.

Č.41 - Jde jí prý o pořádek v domě

Paní O: Paní u nás ve vchode v x-tém patře se peleší s cikánem.
Předseda SA: I kdyby se pelešila s arabem, tak mi do toho nic není. Je to čistě její osobní věc.
Paní o: To teda není, takhle právě vznikají ti nepřizpůsobiví, co nám tu potom ničí společný majetek. Toho cikána znám jako malýho kluka od vedle z baráku a už v tý době všechno v okolí ničil. Kam to spějem?

Č.40 - Nedoplatek

Paní převzala vyúčtování na kterém měla nedoplatek a zeptala se, jestli jí ty peníze zašleme na účet nebo přijde složenka, a kdy je má očekávat.

Č.39 - Světlo ve sklepě

Telefonní hovor v neděli ve 4.30 ráno:
Paní M: Dobré ránko, chtěla bych vám nahlásit, že u nás ve sklepě od čvrtka nepřetržitě svítí světlo.
Předseda SA: A to je tak důležité, že mě musíte budit, nemohlo to počkat?
Paní M: Nemohlo, elektrika je drahá, teď jsem se byla napít a vzpomněla jsem si na to, do rána bych na to mohla zapomenout. Tak dobrou noc.

Č.38 - Úřední hodiny

Telefonní hovor:
Pan Z: Dobrý den, do 15.30 máte psané úřední hodiny, jsem přímo před kanceláří a už tady nikdo není, kde sakra jste?
Předseda SA: Je 15.45, už si zařizuju svoje věci.
Pan Z: No dobře 15.42, ale když už něco napíšete, tak to taky doržujte, bylo to tak důležité, že už jste to kvůli tomu musel zabalit?

Č.37 - Malování chodeb

Akce bezprostředně po schvalování plánu údržby 2009 na VČS.
Paní O: Musíte bezpodmínečně obílit chodby.
Předseda SA: Sama vidíte, že hlasováním bylo malování zamítnuto.
Paní O: Jste největší špína, kterou znám a nedodržujete základní hygienické návyky

Č.36 - Kontejner

Pan P: Dobrý den, koupil jsem od realitky byt, potřebuji jej vyklidit a chci provést nějaké stavební úpravy, můžete mi objednat kontejnér na bordel? Z realitky mě poslali za vámi, protože u nic bych si prý musel za něj zaplatit.

Č.35 - Výroční členská schůze

Paní K: Dobrý den, na dveřích jsem si přečetla, že bude schůze, bude se projednávat něco důležitého? Já na to schůzování moc nejsem.
Předseda SA: Na pozvánce je uveden program jednání, četla jste ho?
Paní K: Jo, pozvánku jsem si přečetla, ale chci vědět o čem ta vaše schůze bude, když nemůžu přijít.

Č.34 - Vyúčtování zálohových poplatků

Paní F: Jak to, že mám zase nedoplatek? To snad počítáte podle ksichtu.
Předseda SA: Já to nepočítám a jinak máte velkou spotřebu a dost nízké zálohy, zajděte si na Krušnohor upravit jejich výši.
Paní F: To tak, už takhle vám cpu do krku dost peněz.

Č.33 - Objednání revize plynu

Pan Z: Potřebuji objednat revizáka na plyn, ať přijde v sobotu nebo v neděli, v týdnu jsem totiž v práci.

Č.32 - Nemám problém, jenom...

Paní O: Nemám nic proti cikánům, já je jenom nesnáším!

Č.31 - Řešení rušení nočního klidu

Zde máte názornou ukázku toho, že někteří obyvatelé domu dokážou řešit své problémy sami bez asistence předsedy či kontrolní komise družstva. Zde klikněte pro zobrazení

Č.30 - Požární vybavení

Paní X: Proč se vyhazují peníze za zbytečnou úpravu a doplnění hydrantů, když jsou tady důležitější věci.
Předseda SA: Podle platných požárních předpisů musí být hydranty vybavené a funkční
Paní X: Stejně to dlouho nevydrží a zas to někdo ukradne. Hospodárnější by bylo hadice vždycky po kontrole sebrat a někam zamknout.
Předseda SA: To není možné, sice jsem to tak dřív dělal ale dneska může přijít i namátková kontrola a bude zle a to nechci přivolávat požár, nehodlám v tomto domě nic riskovat. V některých vchodech se obyvatelé poslední dobou chovají (co se týká pořádku) hůř než v Chanově.
Paní X: Někde jsem slyšela, že doplnění výbavy je povinností vlastníka domu, tak nevyhazujte naše peníze a ať si to zaplatí Krušnohor.

Č.29 - Kabelová televize

Pan V: Dobrý den, nemůžu nic naladit na televizi, pořád to jenom zrní. Jestli okamžitě nezjednáte nápravu, tak přestanu platit nájem.
Předseda SA: S tím nemám nic společného, to si musíte vyřídit s kabelovou televizí.
Pan V: To mně vůbec nezajímá, mám byt I.kategorie a na tyto služby mám nárok. Tak se o to koukejte postarat nebo si to povíme jinde, okrádat mně nikdo nebude.

Č.28 - Neprovádí se úklid podruhé

Paní O: Chci vám oznámit, že uklízečka tento týden zase neumývala, měl byste jí vyhodit.
Předseda SA: Uklízečka už tady nepracuje, před 14-ti dny dala výpověď.
Paní O: Nó, tak to ať jde teda do prdele, kráva jedna pitomá.

Č.27 - Neprovádí se úklid

Pan Y: Chci se zeptat, proč se neuklízí.
Předseda SA: Uklízečka tento týden čerpá dovolenou, je to rozumné, když stejně neteče teplá voda.
Pan Y: Tak to znamená, že si platím něco co není uděláno, to je teda pěknej bordel. To jen tak nenechám, to si za rámeček nedáš.

Č.26 - Objednávka opravy

Paní X: Chtěla bych nahlásit požadavek na opravu v bytě, ale musíte to udělat do středy, protože potom máte smůlu, pak nebudu až do září k zastižení.

Č.25 - Uplatnění nároku na sklep

Paní X: Chci se Vás optat, kde mám sklep, podle smlouvy mám na něj nárok.
Předseda SA: Nárok na sklep máte, vyčlením Vám ve sklepních prostorách prostor, kde si můžete postavit sklep.
Paní X: Mě stačí jen klíče, sklep si stavět nebudu.
Předseda SA: A k čemu Vám to bude.
Paní X: Přivezou mi novou ledničku, tak chci dát tu starou do sklepa, když se to nesmí vyhazovat k popelnicím.

Č.24 - Ničení společného majetku

Paní X: Chci vám oznámit ničení společného zařízení v našem vchodě, situace je už neúnosná. Musíte s tím něco dělat, obešla jsem lidi ve vchodě a mají stejný názor, že je to starost samosprávy. Platíme si Vás dost na to, aby jste se postupně v našem vchodě prostřídali a ohlídali pořádek. Já mám malý důchod a nehodlám už na nic doplácet.

Č.23 - Zničené poštovní schránky

Paní X: Jak si můžete dovolit montovat zničené poštovní schránky, jste normální? Kdo Vám dal k tomuhle právo ?

Č.22 - Dluh na nájmu

Tomuto předcházelo zveřejnění dlužníků ve vývěsce v kanceláři SA (samozřejmě podle čísla bytu,č.p. a velikost dluhu)
Pan X: Jak sis mohl dovolit, vyvěsit mě mezi dlužníky, mohl si mi dát předem vědět.
Předseda SA: Tohle je také forma upozornění, že něco s nájmem není v pořádku, jméno jsem tam nenapsal a byty, které mají chybějící jeden nájem jsou označeny *, s tím, že mohlo jít o pozdní platbu, která nebyla včas do uzávěrky zaúčtována. Nemám povinost každého uhánět osobně, platby si musíte kontrolovat sami. V době úředních hodin může každý příjít a zeptat se jak je na tom s placením, bohužel to využívá málo lidí, tak jsem zvolil tuto formu oznámení.
Pan X: Já nemám čas, na rozdí od tebe se zabývat nějakejma prkotinama já dělám byznys, jestli víš co to je. Tak to koukej z tý výlohy sundat, tady ti dám peníze a jdi to zaplatit a příště ať se to neopakuje nebo si to vyřídíme jinde.

Č.21 - Oprava WC

Paní X: Dobrý den, potřebovala bych opravit WC, pořád mi protíká voda, jsem důchodkyně a nemám peněz nazbyt, ta voda něco stojí.
Předseda SA: Nejspíš se jedná o vadný napouštěcí ventil, tak si jej kupte, stojí 150 Kč a já Vám ho potom vyměním.
Paní X: Tady mám účtenku, nemůžete mi ho v tom krámě vyměnit?
Předseda SA: Ale ta účtenka je už pět let stará, s tím už nic nenaděláte.
Paní X: Já jsem tomu pánovi zaplatila za výměnu celého záchodu přes 3500 Kč + za práci a teď mi to nefunguje. Určitě tam něco pokazil, už tenkrát mu to nešlo a tak tam dal ten ventil z toho původního záchodu.
Předseda SA: Tak jste mu neměla tenkrát zaplatit a mohlo být vše vyřízené, určitě by to dal nějak do pořádku. Jinak tato porucha je zcela běžná a stává se to dost často, nic nevydrží věčně.
Paní X: Já Vám dám kontakt na toho pána a vy to s ním musíte nějak vyřídit. Jste tu přece od toho, aby nebyly poškozovány zájmy obyvatel tohoto domu, vy nás musíte před takovými lidmi chránit, za to si vás platíme.

Č.20 - Žádost o výměnu

Předseda SA: Tak co pro Vás mohu udělat?
Pan X: Potřebuji vyměnit sporák, WC a baterii v kuchyni a koupelně.
Předseda: Výměnu si klidně můžete provést sám na vlastní náklady, pouze sporák Vám musí vyměnit odborník, který Vám vydá i revizní zprávu, je to nutné jak z hlediska bezpečnosti tak kvůli uznání případné záruky.
Pan X: Tos docela posral mladej, si ze mně děláš prdel. Kdyby se na Krušnohoru nestrkaly peníze do <|> vin mohlo by být na všechno, dyť to je sprostý okrádání, že musím vrážet prachy do něčeho co mi nepatří.
Předseda: Pokud to nevíte, tak význam slova družstevník = spoluvlastník. Drobná údržba je řešena směrnicí č.2 a já ji nezměním.

Č.19 - Studená zpátečka

Pan X: Chtěl bych nahlásit, že jak mám ty trubky u topení tak jedna je horká a druhá je studená.
Předseda: A topení Vám topí ?
Pan X: Topení mě nezajímá, to topí, ale vadí mi ta studená zpátečka, kvůli tomu mám teď v bytě o dva stupně míň, než loni touhle dobou a to jsem taky topil na trojku. Mluvil jsem se známým z Alfatermu a ten říkal, že je tam vzduch a proto ta zpátečka nefunguje.
Předseda: Po třech dnech, kdy pán neustále dokola obtěžoval telefony, byla provedena kontrola na místě. Bylo zjištěno, že v bytě nad ním nikdo nebydlí a je tam vypnuté topení, proto jsou stoupačky od odbočky k jeho radiátoru směrem nahoru studené. Samozřejmě že na radiátorech pana X nebyla shledána závada.

Č.18 - Kulový blesk

Paní X: Chci Vám náhlásit špatné uzemnění našeho domu a pokud s tím nic neuděláte, dám to do televize, protože tam říkali, že jsou to nebezpečné věci, které ohrožují obyvatele našeho domu na životě.
Předseda: Jaké uzemnění máte na mysli a jak jste na to přišla?
Paní X: No chci tam dát ten drát co vede ze střechy.
Předseda: Pokud myslíte hromosvod, tak v daném místě nikdy žádný nebyl a hromosvody byly na jaře revidovány a jsou bez závad.
Paní X: Jo hromosvod a že je to špatné jsem poznala, když mi bytem prolétl kulový blesk a zničil mi kytku na okně a televizi.
Pozn. Tento rozhovor nebral konce a paní se nebylo možné zbavit. Vzali jsme tedy jednoho svědka a bylo provedeno šetření u paní v bytě. Podle paní blesk vletěl do bytu zdí prolétl do chodby tam zasáhl televizi, která byla připravena na vyhození, protože už má novou a vrátil se zpět do obýváku, kde spálil kytku a odkapovou dírkou v okením rámu se dostal zpět na ulici. V bytě nebyly nalezeny žádné stopy po působení blesku, pod televizí byl černý prach (podle paní spálenina z televize) a kytka byla suchá (opět podle paní od zásahu blesku, protože ona se o květiny stará). Řešením tohoto problému jsem ztratil asi hodinu. Tímto přípěvkem nechci poukazovat na lidskou blbost (paní už je dost stará a sám nevím jak na tom jednou budu), zařadil jsem jej pro dokreslení toho s čím vším se lze při práci předsedy setkat. Ostatní předsedové mohou jistě souhlasit. Ono dělat předsedu není jen roznášet zdražení nájmu či jiné papíry a brát za to peníze, jak to někteří troubové po domě roznášejí.

Č.17 - Oznámení o krádeži

Paní X telefonicky: Pane předsedo, teď od nás ze sklepů odešel mladík s kárkou na které měl naloženou hromadu věcí a dveře do sklepů jsou rozmlácené.
Předseda : Tak ihned zavolejte policii a ne mě, já vám asi těžko pomůžu, momentálně jsem mimo dům.
Paní X: Já nikoho volat nebudu, protože ten kluk už odešel, jenom jsem Vám to chtěla nahlásit, abyste to věděl.

Č.16 - Žádost o návštěvu

Paní X mi bylo po kolegovi z výboru SA vzkázáno abych se u ní co nejdříve zastavil, protože se mnou potřebuje něco projednat, nemá prý totiž moc času a okolo kanceláře nechodí aby se mohla zastavit.
Pozn. V žádném případě se nejedná o nemohoucí či starší paní.

Č.15 - Setkání s TV NOVA

Reportér TV NOVA: U vás v domě došlo k násilnému trestnému činu, kdo to udělal ?

Č.14 - Teče mi voda ve stupačce

Pán x: V neděli ve 21.00 oznámeno : prasklá trubka ve stupačce a voda teče k sousedům.
Předseda: Na místě bylo zjištěno, že se pán pokusil o výměnu baterie a při demontáži staré baterie ukroutil přívodní trubku. Zastavit vodu jej nenapadlo, počkal až dorazím na místo a ještě jsem si vyslechl, že plastové trubky stojí za h...o.

Č.13 - Topení pořád topí

Pán x: Když si otevřu okno, tak mám horké topení
Předseda: Stále opakovaný problém lidí, kteří nedokáží pochopit princip termohlavice u ventilu topení ani po 8 letech co byla v domě provedena termoregulace. Tak naposled : V zimním období větrejte krátce a intenzivně tzn. zavřete topení na minimum, vyvětrejte, potom si topení nastavte zpět. Pokud necháte pootevřenou ventilačku celý den, proudící studený vzduch způsobí otevření termohlavice a vytápíte potom celé sídliště.

Č.12 - Nové auto předsedy

Skupinka obyvatel našeho domu: Předseda má nové auto za peníze z fondu údržby a za úplatky od firem.
Předseda: Tak toto se může domnívat jen hlupák. Přímo k finanční hotovosti nemá žádný předseda přístup. Všechny nákupy se dějí bezhotovostně. Dále je na Krušnohoru nastaven docela přísný kontrolní systém drobných nákupů (právě po zkušenostech z let dávno minulých), že by hned došlo k ohalení. Sám jsem byl v posledních dvou letech naprosto nečekaně podroben namátkové kontrole ze strany kontrolní komise Krušnohoru. Systém výběrových řízení také neposkytuje prostor pro nějaké machinace ze strany předsedy. Své rozhodnutí si musíte řádně obhájit. Výběrová řízení probíhají za účasti cca 20 lidí (představenstvo SBDK, zástupci kontrolní komise, zástupci tech. úseku) a končí dohodou zúčastněných stran o nejvýhodnější nabídce. Pokud má někdo i nadále pochybnosti, mohu jej na nějaké další výběrové řízení přizvat, stačí pouze projevit zájem. Věřím, že až takový člověk pozná systém VŘ, přestane vytvářet fámy (i když lidé jsou různí).

Č.11 -Stížnost na uklízečku

Pán x: Uklízečka neuklízí pořádně, za dveřmi nám nechává pytle s odpadky, na co si jí teda platíme?

Č.10 - Výkaly ve výtahu

Paní x: U nás ve výtahu je naděláno, musíte zavolat policii, aby všem odebrali vzorky a až zjistí komu to patří, tak ať zaplatí úklid.

Č.9 - Sousedi psychopati

Paní x: Pane předsedo, v bytě nademnou bydlí nějací psychopati. Neustále se plazí v bytě po podlaze, dávají ucho na zem a poslouchají co dělám ve svém bytě já.

Č.8 - Zápach a průvan

Paní x: Když doma otevřu lednici, táhne mi do bytu zápach a mám v bytě průvan

Č.7 - Stížnost na vozíčkáře

Paní x: V našem domě nemají vozíčkáři co dělat, ať se odstěhují někam do přízemí. Když venku prší, tak špinavý vozík dělá stopy na chodbě a také se tím ničí výtah.

Č.6 - Požár v domě

Paní x: V našem domě hoří, musíte neprodleně zavolat hasiče !!!
Předseda: Na co čekáte, proč už jste je nezavolala sama ?
Paní x: To je přeci vaše povinnost !! Platíme vám telefon.

Č.5 - Oprava střechy

Pán x: Nehodlám se finančně podílet na opravě střechy, mně zajímají okna a zateplení, do mého bytu nezatéká. Ať si to zaplatí ti co bydlí pod střechou.

Č.4 - Stížnost na uklízečku

Paní x: Naše uklízečka plýtvá vodou, používá vody moc a voda je zbytečně horká. Dále by nebylo od věci, aby došlo k posunutí její pracovní doby, protože, když ráno uklízí, tak zbytečně svítí na chodbě a všichni zbytečně zaplatíme za elekriku.

Č.3 - Návrh pro Krušnohor

Pán x: Ať Krušnohor zaplatí dluhy za všechny naše dlužníky a potom si to po nich vymáhá, a my si budeme moci vzít na dům úvěr.

Č.2 - Nesnesitelný dupot

Paní x: Sousedi nahoře strašně dupou, není to k vydržení.
Předseda: Na tom, že sousedi dupou není nic divného, ale paní bydlí v posledním patře a nad sebou má jen střechu na kterou je přístup uzamčený.

Č.1 - Závada na topení

Paní x: Nefunguje mi topení, v bytě mám strašnou zimu a vlhko, okolo oken se začíná tvořit plíseň. Pokud nezjednáte nápravu, dám to na NOVU a pozvu si hygienika, nebudu za takových podmínek platit nájem.
Předseda: Po provedení kontroly v daném bytě bylo zjištěno, že je v bytě opravdu chladno,vlhko a zatuchlo a že má paní hlavice u radiátorů nastavené na minimum. Po otočení termohlavicí začalo topení normálně topit. Paní byla poučena o způsobu obsluhy termohlavic a o tom jak má větrat.Tím se zdálo vše vyřešené. Po třech dnech paní opět přišla a zopakovala stejný požadavek. Po námitce, že si musí topení zapnout, podrážděně reagovala "jestli nejsem blbej a budu jí to topení platit, protože ona to platit nehodlá."

© 2008 Michal Tomko